جمع آوری ۴۹۱ معتاد متجاهر و ۱۳۲ خرده فروش مواد مخدر در مشهد کشف و انهدام کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ اخراج ۱۰۰ هزار تبعه خارجی از استان البرز شفق‌های قطبی چگونه تشکیل می‌شود؟ مصرف گل و حشیش چه تاثیری بر سلول‌های مغزی دارد؟ پرشدگی ۶۷ درصدی سد‌های کشور مرور دروس امتحانی از شبکه شاد به صورت رایگان جزئیات هدیه تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + فیلم پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم افزایش دما در استان تا اواسط هفته جاری رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال | سالانه ۵۱ هزار کودک در کشور دچار عفونت می‌شوند ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای خراسان رضوی خریداری شد بیمه رایگان ۵ دهک اول درآمدی با هدف افزایش دسترسی به خدمات درمانی حمایت از یک‌ هزار و ۶۰۰ زن سرپرست‌خانوار نیازمند در خراسان‌رضوی و توانمندسازی آن‌ها جدال وحشتناک پسربچه ۱۲ ساله و سگ ولگرد در کرج + عکس بانوی مرگ مغزی در مشهد به شش بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در بیشتر استان‌ها (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

انتخاب کاروان‌های حج ۱۴۰۳ آغاز شد + راهنمای ثبت نام و انتخاب کاروان

  • کد خبر: ۲۱۳۶۷۳
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
انتخاب کاروان‌های حج ۱۴۰۳ آغاز شد + راهنمای ثبت نام و انتخاب کاروان
انتخاب کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ از امروز (۶ اسفند ۱۴۰۳) آغاز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - رئیس سازمان حج با اشاره به امکان انتخاب کاروان به‌صورت حضوری گفت: برای سهولت روند ثبت‌نام تکمیلی، دفتر‌های زیارتی امروز با وجود تعطیلی از ساعت ۸ صبح باز هستند.

امسال زائرانی که علی‌الحساب ۱۴۰ میلیون تومان پرداخت کرده باشند، می‌توانند کاروان انتخاب کرده و حدود یک هفته بعد هزینهٔ نهایی را بپردازند.

هزینه حج تمتع چقدر است؟

کل هزینهٔ حج آتی ۱۶۲ تا ۱۸۸ میلیون تومان است که برای ثبت‌نام قطعی باید زائران حدود ۲۲ تا ۴۸ میلیون تومان دیگر پرداخت کنند. ثبت‌نام تکمیلی تا ۹ اسفند ادامه دارد.

منبع: فارس

راهنمای ثبت‌نام و انتخاب کاروان حج ۱۴۰۳ 

انتخاب کاروان و ثبت‌نام قطعی حج ۱۴۰۳ از طریق سامانه my.haj.ir انجام می‌شود.

اولویت ثبت‌نام با افرادی است که قبلا در سامانه reserve.haj.ir پیش ثبت‌نام کرده و وجه علی‌الحساب به مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان را پرداخت کرده باشند. سازمان حج و زیارت قبلا دارندگان اسناد حج تا پایان دی‌ماه ۱۳۸۶ را برای پیش ثبت‌نام فراخوانده بود.

همچنین، افرادی که در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده بوده و انصراف نداده‌اند، نیز می‌توانند با طی فرآیند ثبت‌نام از یکشنبه ۶ اسفندماه، کاروان خود را انتخاب کنند.

ثبت‌نام غیرحضوری است و متقاضیان پس از انتخاب کاروان از آن سامانه، ۴۸ ساعت فرصت دارند به دفتر مدیر کاروانی که انتخاب کرده‌اند، مراجعه کنند و سایر مراحل ثبت‌نام از جمله تحویل مدارک، انجام معاینات و دریافت تأییدیه پزشکی را پیگیری کنند.

برای تکمیل ثبت‌نام لازم است اصل قبض ودیعه‌گذاری اولیه (به جز ثبت‌نام‌شدگان در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹) و کارت ملی ارائه شود.

زائرانی که مراحل انتخاب کاروان را تکمیل کرده‌اند، حداکثر ظرف یک هفته مهلت دارند تا از طریق سامانه حج و زیارت به نشانی my.haj.ir هزینه این سفر را کامل پرداخت کنند.

تمام متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار ۲۰ آذر ۱۴۰۳ باشند.

سهمیه حج ۱۴۰۳ ایران حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

اعزام زائران ایرانی به حج نیز از ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود. این سفر حدود ۳۰ روز طول می‌کشد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->